Home > 1 > Obama berasal dari Kuala Lipis, Malaysia !

Obama berasal dari Kuala Lipis, Malaysia !

Kenduri kesyukuran untuk kemenangan Obama di Kuala Lipis?

Assalamualaikum semua. Seperti sedia maklum, hari ini calon parti Demokrat iaitu Barack Obama sudah pun memenangi pilihanraya untuk menjadi presiden Amerika Syarikat yang ke 44, berkuatkuasa tahun hadapan. Tahniah kepada presiden baru negara polis dunia ini, presiden pertama berkulit hitam (sebenarnya campuran) di negara yang walaupun komposisi penduduknya pelbagai bangsa tetapi hakikatnya dikuasai bangsa-bangsa berkulit putih yang berasal dari Eropah.

Di sini ada satu pengumuman. Tetapi lihat dahulu gambar-gambar di bawah ini yang diambil daripada artikel bertajuk Kampung Relong di Kuala Lipis dan makam Raja Ahmad yang dibuat berdasarkan satu pengalaman ketika mengembara seluruh Semenanjung Malaysia, selepas tamat menyajikan ketiga-tiga buku dalam siri trilogi “Berpetualang ke Aceh”… iaitu di sekitar Lipis awal tahun ini.

Lihat ini… Nama Gua Bama

Dan ini jalan masuk ke sana… Jalan Bama.

Kalau nak tahu, inilah asal-usul tempat Barack Obama membesar! Bapanya yang dikatakan berasal dari Kenya sebenarnya berasal daripada Kenyir atau Tasik Kenyir, Terengganu. Ada juga yang kata bapanya itu sebenarnya berasal dari Sawarak, dari bumi Kenyalang. Tapi ada orang silap sibut jadi Kenya je… Mungkin sebab terlalu kenyang selepas makan, lalu perkataan Kenyalang punya ‘lang’ pun hilang, tinggal le jadi Kenya, heh!

Dari Kenyir atau Kenyalang, bapanya telah membawa dia ke Kuala Lipis lalu membesar di Gua Bama. Sebab itu ada perkataan Bama menjadi nama keluarga. Sebabnya, bila orang tanya, awak asal mana? Dia jawab: “Bama!”. Maka dijawab orang balik “Ooo… Bama”. Jadi Obama le, heh! Tetapi ‘fakta’ ini digelapan untuk menghilangkan asal-usul calon presiden Amerika Syarikat ini yang berkaitan dengan Tanah Melayu, hehe! Agaknya takut dikaitkan dengan orang-orang Selempang Merah, takut dikatakan geng terrorist kot? Ala… layan ajelah cerita aku ni…

Maka di sini ada satu pengumuman. Dengan itu dijemput tuan-tuan dan puan-puan untuk menghadiri majlis kesyukuran sempena Barack Obama dapat menjadi presiden yang akan diadakan dalam gua pada malam Jumaat Keliwon. Datang jangan tak datang, datang jangan tak datang, hehe!

OK, habis perkara. Sesekali bergurau senda, apa salahnya ya tak? Bukannya menghina sesiapa kecuali pada mereka yang bermasalah dan mudah terasa.

Adapun gurauan ‘bodoh’ ini timbul apabila saya mendapat tahu Obama berjaya menjadi presiden Amerika siang tadi. Malam ini pula terasa mahu membuat satu posting tentangnya. Hmm… Ada perkara lain saya mahu cakap tentang kes Bama ini tetapi biar selepas ini.

Umum tahu betapa dunia seolah-olah dalam keadaan menyambut hari raya sebaik sahaja Obama diisytiharkan menang. Manakan tidak, Obama yang mempunyai middle name atau nama tengah Hussein telah memecah tradisi penguasaan kulit putih ke atas kerusi tertinggi pentadbiran Amerika Syarikat yang secara efektiknya membawa peranan de facto leader seluruh dunia… dan lagi dia juga ada dikaitkan dengan orang Islam selain bersimpati terhadap golongan-golongan lain tidak berkulit putih atau golongan minoriti seperti orang Hispanik dan sebagainya.

Obama diharapkan akan lebih perihatin dan lembut hati terhadap negara-negara lain yang sering dikira ekstrimis lebih-lebih lagi negara-negara Islam terutama Iran yang dilihat sering melawan hegemoni Barat. Lalu kemenangannya dinobatkan sebagai satu permulaan era baru keamanan dunia dan ini disambut dengan kenaikan harga-harga saham rata-rata di seluruh kaunter sejagat-raya.

Pada saya, jangan tertipu dengan semua ini. Hakikatnya, polisi-polisi Amerika Syarikat terhadap dunia masih dikuasai Yahudi dan para pelobi mereka.

Ya, mungkin Yahudi lebih mahukan calon Republikan iaitu John McCain menang dalam pilihanraya ini. Kerana Mc Cain diharapkan dapat meneruskan polisi keras Bush terhadap negara-negara Islam yang dikira boleh mengancam dunia (sebenarnya mengancam rancangan Israel dan Yahudi untuk menakluki dunia). Tetapi rakyat Amerika Syarikat sudah sangat muak dengan cerita-cerita perang di Iraq yang turut mengorbankan sanak-saudara mereka sendiri juga kisah penyiksaan tahanan di kem Guantanamo yang melangkaui batasan hak asasi manusia apalagi dalam keadaan ekonomi negara yang tidak menentu. Maka kuasa lobi Yahudi yang selama ini begitu hebat dapat menentukan arah turun-naik para pemimpin Amerika Syarikat malah para pemimpin dunia pun tidak dapat menyekat kemaraan Obama.

Tetapi percayalah, Yahudi tidak akan membiarkan kemaraan Obama menjadi kekalahan apalagi mengancam polisi besar mereka untuk menakluki dunia seperti digariskan dalam dokumen Protocols of the Elders of Zion. Malah dalam keadaan dunia sudah pun berkurun lamanya terjerat dengan sistem politik demokrasi serta ekonomi kapitalis ciptaan mereka, Yahudi tetap untung juga, sekurang-kurangnya di sebalik tabir.

Fikirkan, saham-saham dunia terutama di Wall Street banyak merudum setelah muncul masalah kredit di Amerika yang dipercayai akan membawa kepada resesi atau kemelesetan besar peringkat dunia, setelah selesainya acara Sukan Olimpik di Beijing bulan Ogos seperti dijangka ramai juga pengkaji. Apa jadi pada saham-saham ini? Di kala ramai pihak jadi panik mahu melepaskan pegangan, percayalah ada pihak lain yang sibuk membeli dan pada harga yang sangat murah lagi.

Nah, sekarang bursa-bursa saham seluruh dunia kelihatan mahu melonjak kembali dengan kenaikan Obama. Tentu pihak-pihak yang membelinya pada harga yang rendah dahulu boleh membuat untung besar sekurang-kurangnya dalam tempoh beberapa hari akan datang ini bukan?

Ah… Itu baru dari sudut kewangan. Cuba baca pula keadaan sosio-politik sejagat yang tidak dapat lari daripada pengaruh Amerika yang dikuasai Yahudi. Rasanya ramai tahu betapa kalau boleh Israel mahu Iran diserang secepat mungkin tetapi Amerika masih teragak-agak. Mungkin kerana belum seratus peratus yakin dapat menewaskan Iran dengan mudah dan itulah yang saya dengar daripada pihak-pihak tertentu… kerana usaha-usaha subversif seperti menggunakan ajen-ajen CIA untuk membuat kekacauan dalaman selain mensabotaj jaringan pertahanan dan perhubungan Iran masih tidak dapat dijayakan. Dan Iran sebenarnya ada rangkaian pertahanan termasuk alatan militari buatan sendiri yang sangat canggih. Kalau tidak, tentu negara yang pernah menjadi pusat peradaban besar empayar Persia itu sudah lama diserang.

Dalam keadaan ini, ramai mengira Yahudi akan cuba memenangkan McCain kerana calon Republikan ini akan meneruskan polisi “memerangi pengganas” George W. Bush. Ya, kemungkinan besar itulah rancangan McCain dan ini boleh dilihat daripada kata-katanya sendiri terhadap polisi luar negara yang bakal diimplementasikan atau diteruskan jika dapat menjadi presiden. Sekarang Obama pula yang dapat naik sedangkan calon presiden berkulit hitam ini dikatakan lebih terbuka untuk dibawa berbincang walaupun dengan para pemimpin Islam yang dituduh ‘menaja’ pengganas.

Apa yang saya lihat, kenaikan Obama akan memaksa kerajaan sekarang pimpinan Bush dan parti Republikan untuk bertindak lebih pantas menguatkuasakan lagi polisi “memerangi pengganas” mereka sehingga mencapai matlamat muktamad. Jika McCain naik, mereka mungkin ada tempoh masa panjang untuk boleh berlengah-lengah. Tetapi ada kemungkinan (entah betul entah tak, takut juga Obama ni cuma wayang kulit aje… tapi kita ambik positif dulu le yek… yang dia lebih lembut dalam menghadapi persoalan Iran dan sebagainya) Obama akan menukar polisi kelolaan Bush menjadi polisi luar yang lebih moderat apabila dia naik nanti. Maka kerajaan sekarang tinggal tempoh sekitar 2 bulan sahaja untuk menyampaikan hajat para pelobi Yahudi… iaitu serang Iran dan tewaskannya secepat mungkin.

OK… sekarang ini minyak tengah murah… Dari lebih US$140 setong sekitar 2 bulan lalu dan turun sekitar lebih sikit US$70 setong. Ada pihak percaya, jika Iran diserang, harga minyak boleh naik mendadak hingga ke US$200 setong! Hmm… kalau saya ni pemodal Yahudi le, tentu saya beli dan simpan dahulu bekalan minyak mulai sekarang kemudian saya cocok pemerintahan Amerika mana yang patut sehingga nak tak nak, ia harus menyerang Iran lalu saya boleh membuat untung atas angin hampir 200 peratus dalam tempoh 2 bulan!

Selain membuat duit, saya juga boleh mencapai sasaran dan idaman Zionis untuk menjatuhkan sebuah negara Islam yang mampu mengancam Tel Aviv dan seterusnya dapat menyalakan api besar Perang Dunia ketiga sehingga ia betul-betul membara tanpa dapat ditahan lagi. Kerana seperti digariskan General Albert Pike dan para pemikir tertinggi Zionis lebih 100 tahun lalu, inilah peperangan yang akan betul-betul melumpuhkan dunia terutama kuasa-kuasa Islam lalu membenarkan kerajaan The New World Order pimpinan Dajjal al-Masih menzahirkan diri 100 peratus!

Artikel ini belum sempurna… Lanjut sila ke blog asal di sana ( dan sila klik di sini )

Categories: 1
  1. aberamly
    16,November 2008 at 7:26 am

    ooomama dan 000papa… oobangau… baru saya faham.

    nampaknya semangat obama dah naikkan syeikh dap yang nak jadi pm pertama orang cina dan india di malaysia

    tengoklah kalau pr ni pakatan rakyat menang… maka lim guan eng atau p ramasamy lah pm. itu pun kalau melayu dah layu. umno dah no arm atau tak dak tangan

    chow… aberamly.wordpress.com
    ramlyotai.blogspot.com

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s